Prèviament aquesta reunió una de les psicopedagogues de l'EO i la tutora de P3 van tenir una reunió amb el CDIAP per parlar de dos casos.
Llavors la psicopedagoga de l'EO feia el traspàs a la resta de l'EO i als professionals de la USEE, perquè un dels casos és una alumne de la USEE.
El cas de la USEE és una nena que està diagnosticada com TEA, es va parlar de treballar la frustració, de que la relació amb els companys havia millorat (ara ja s'apropa als seus companys). Comença a fer servir el pictograma amb paraules.
L'altre cas és un nen que encara no té cap diagnòstic, se l'ha derivat al neuropediatre. Necessecita el suport constant de l'adult, però s'ha valorat que ha millorat des de principi de curs a l'escola, ja que comença a treballar sol i explicar més coses. Ara es relaciona molt bé amb una nena de la classe i fan joc símbolic.
Des de Sant Joan de Déu li estan controlant el desenvolupament del moviment ocular.
Com que no sabia exactament com afectava he buscat més informació a: http://www.admiravision.es/ca/articulos/especializados/articulo/vision-y-aprendizaje-2
El desenvolupament inadequat dels moviments oculars (de fixació, sacàdics i de seguiment) pot produir molts problemes de rendiment escolar dels nens. Així, si els ulls no segueixen correctament un objecte en moviment, es poden produir durant l'acte de la lectura i de l'escriptura dels comportaments següents:
- Inversions de les lletres
- Desorientació. Pèrdua del lloc. Salt de línies del text.
- Omissions de lletres, paraules o frases
- Velocitat lenta en la lectura
- Relectura de files del text
- Necessitat d'ajudar-se amb el dit a la lectura
- Comprensió pobra del que es llegeix
- Mal espaiat de les lletres
- Moviment excessiu del cap
- Incapacitat per dissociar el moviment dels ulls del moviment del cap
- Mala coordinació ull-mà.
Penso que aquestes coordinacions són la clau per poder fer una bona treball en equip, així es treballa seguint les mateixes pautes. A part d'aquestes coordinacions també és important treballar amb la família. Ja que d'aquesta manera el nen rep les mateixes pautes des dels diferents contextos a on participa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada